werk! en meer....... - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu werk! en meer....... - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu

werk! en meer.......

Door: Bette

Blijf op de hoogte en volg

27 Mei 2006 | Peru, Cusco

Hey!
nog steeds prima hier!
Het hostel is echt super. Ook hele aardige eigenaren! Afgelopen zondag kwamen we om 11 thuis en toen zijn we gaan slapen. De volgended ochtend bij het ontbijt zij de Fabrizio (de eigenaar) tegen Lieke, dat hij om 3 snachts wakker was geschrokken en dacht: oooh nee de chica´s zijn nog niet thuis!! Maarja we waren dus niet uit gegaan. Maar fijn dat iemand aan ons denkt!!

Het werk! Het is echt super leuk. We (lieke en ik) dus met een sociale vaardigheids training begonnen. Wel even wennen voor de jongens. Ze zijn niet gewend om interactief les te hebben, en dat gebeurd wel bij ons!! Sommige lopen dan ook gewoon weg, maar dat vinden we niet erg, want we hebben liever gemotiveerde jongens. Natuurlijk proberen we ze zoveel mogelijk te motiveren.
Ons doel is niet zo zeer om ze helemaal de juiste sociale vaardigheden aan te leren. dat kunnen we niet bereiken. Maar we willen ze gewoon meer bewust maken van de sociale vaardigeheden die er zijn. En dat lukt wel, ze pikken het goed op!

Vanmiddag was er feest op het werk. Elke laatste vrijdag van de maand hebben ze verjaardag van al de jongens die jarig waren die maand. Ze gaan dan allemaal dansjes en toneelstukjes doen, heel leuk! En daarna was het (salsa) dansen!! Nou voor de eerste keer eb ik dan ook maar salsa gedanst met de jongens, was echt super leuk!!
Lieke en ik wilde eigenlijk ook de Brasiliaanse dansjes doen (´axe´ heten ze), die we in de Mythologie geleerd hebben. Maar de DJ deed moeilijk! Hij zei dat de cd van ons het niet deed, dus we hebben helaas die dansjes niet kunnen leren aan de jongens. Nouja wel genoeg gedans evengoed!

Vanavond hebben we onze eerste salsa les! Ja ik ben hier al meer dan 3 maanden en heb nog geen les gehad, heel erg, ik weet het...
Maar vanavond gaat Juan Carlos, van het werk, het ons leren. Aan Lieke en mij en misschien nog wat vrijwilligers. Hij zei: in een half uur heb ik het jullie geleerd!! Dat word nog een zwaar half uur!!

Fotos van mijn werk en het feest komen op me space!

Besos Bette

  • 27 Mei 2006 - 07:09

    Piet En Martha:

    Leuk, Bette je verhaal over je stage.Je bent inmiddels al aardig thuis daar,doordat je er al zolang zit.
    Nog maar een paar weken en je stage zit erop!!
    We proberen weer te bellen in het weekend,liefs.

  • 27 Mei 2006 - 07:46

    Anna:

    Betty!
    Wat fijn om weer van je te lezen!
    Salsa is niet zo moeilijk hoor, dus dat red je wel in dat half uur, als die Hollandse heupen maar loskomen... :D
    Veel plezier!
    Beso (K)

  • 27 Mei 2006 - 09:40

    Marielle:

    Leuk joh!! Hun les geven, haha, succes ermee!!
    En dat dansen, geweldig, ga je het ons ook leren in nederland?? :D
    Kuss

  • 27 Mei 2006 - 14:19

    Martine:

    Hoi hoi,
    Wat een verhalen weer!!
    Leuk om te horen dat je werk zo leuks is. Zeker leuk dat ze elke laatste vrijdag van de maand de verjaardagen vieren van de jongens!!
    Deden ze dat maar ook bij mij op school!!
    leuke foto's..
    liefs Martine

  • 27 Mei 2006 - 17:50

    Simone:

    Hey Betsy!! ik dacht dat je al lessen gehad had!! neem maar niet teveel lessen anders vallen steef en ik zo op straks tijdens onze 1e lessen!! nou geniet nog ff de laatste weken op je stage! xx Siem

  • 27 Mei 2006 - 18:03

    Mosselmo:

    he betsy!mooie verhalen weer van jouw,blij te horen dat je je zo goed vermaakt nog steeds!en ik vind t een goeie zaak dat je langer wil blijven,moet je doen wordt vast leuk!hier gaat het goed,en ik bel je snel! kussie mo

  • 27 Mei 2006 - 22:13

    Nione:

    Oh,heb me tekst bij verkeerde bericht gezet, dus als je wil lezen moet je ff naar vorige bericht. Mijn foto ziet er trouwens cool uit. Vette Pro met die pannekoek hihihi. na, ciao chica!

    Nione

  • 28 Mei 2006 - 01:55

    Eefke:

    Vanavond gewoon weer van de partij!! Vanaf uurtje of 11.
    He en hou even kamertje voor me vrij daar voor mn laatste weekend in Cuzco!!

  • 28 Mei 2006 - 21:42

    Danel:

    BETTE!!!
    Mis jullie nog steeds, maar eigenlijk mag ik niets zeggen, want vrijdag vertrek ik alweer naar China! Zal jullie wel een mailtje sturen als ik terug ben! Blijf genieten schatje...

    beso

  • 29 Mei 2006 - 16:34

    Louise:

    Hola Bette! Toch dan maar die salsa lessen? Hoe is het nu met je spaans? Ik ga in sept. spaanse conversatie lessen volgen, wil het nl. wel bijhouden, zodat ik weer een keer terug kan, zonder gebaren taal! Mis je wel hoor! En is nog geen moer aan hier in Nederland! We'll keep in touch en groetjes aan de bekenden!
    Liefs Lou

  • 08 Juni 2006 - 15:18

    Eefke:

    He man tijd voor nieuwe update. Gedraag je je nog een beetje daar ;-) Tot wanneer zijn jullie in Cuzco. Wil aan eind van mn trip nog even langs wippen. Wel leuk als jullie er dan nog zijn!
    Let me know.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2006

Back in Peru

29 Juli 2006

Nieuw land ontdekt

24 Juli 2006

Sucre!

13 Juli 2006

Bolivia!!

10 Juli 2006

Leven uit een backpack
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 18185

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: