Leven uit een backpack - Reisverslag uit Puno, Peru van bette - WaarBenJij.nu Leven uit een backpack - Reisverslag uit Puno, Peru van bette - WaarBenJij.nu

Leven uit een backpack

Door: Bette

10 Juli 2006 | Peru, Puno

Hallo Allemaal!
Weer even een berichtje. Je maakt wat mee in zo´n korte tijd!
Na afscheid te hebben genomen van Simone :( ben ik naar Arequipa gegaan. Waar Lieke en Heather me op stonden te wachten. Vrijdag zijn we naar Colca Canyon gegaan. Wat word vergeleken met de Grand Canyon in Amerika. Onze gids vertelde ook dat het hooger of dieper was dan de Grand Canyon. Maar dat geloofde we allemaal niet! En ik heb ze alle twee kunnen bekijken! En ik moet eerlijk zeggen dat ik de Grand Canyon ook mooier vond. Maar deze trip was ook super! In de Colca Canyon heb je een cruz del condor, waar je condors kunt spotten als je geluk hebt. En dat hadden we! Woooow wat zijn die vogels mooi! Het was echt super indrukwekkend, en ze kwamen ook heel dichtbij, dus kon je ze goed zien.
In de trip zijn we ook nog naar de hotsprings geweest, maar dat haalde het niet bij de natuurlijke hotspring in de Jungle! toch was het wel ff lekker badderen!

Vandaag zijn we naar Puno gegaan, 5 uur in de bus, dat valt mee. En we hadden een leuke busstuward! Eerst gezellig bingo gespeeld, waar hij heel aardig al onze nummers ging opzeggen :D En daarna vroeg hij of we nog een leuke cd hadden, tuurlijk hebben we dat! Dus Acda en de Munnik gingen op! Overal waar we komen zorgen we dat onze muziek gedraait word! In de Mythologie, in onze hostel-bar in Ica en in de bus!

Na de busrit nog even de laatste helft gezien van het voetbal.In een cafetje met heel veel Fransen... We waren allemaal voor Italie, vanwege onze hosteleigenaar in Cusco. Hij is Italieaans. Dus ik ben blij! tis natuurlijk geen Nederland, maarja je moet wat!

Morgen gaan we naar de eilanden van het titicaca meer. Dat moet heel mooi zijn, dus ben benieuwd. Een leuke manier om me verjaardag te vieren! En savonds gaan we proberen een leuke bar te vinden. Dat was in Arequipa nog al moeilijk door de weeks, dus ben benieuwd...

Ja en het leven uit een backpack, das wel ff wennen hoor! Trek je je net gewassen en zelfs gestreken broek uit je tas, vol kreukels! Wil je even iets leuks aan om uit te gaan, heb je ECHT niks om aan te trekken! Denk je je tas logisch te hebben in gepakt, heb je alsnog het onderste uit je tas nodig...

Tot snel mensen!
xxx Bette

• 10 Juli 2006 - 05:20

Piet:

bette gefeliciteerd met je verjaardag, jammer dat ik er niet bij kan zijn.
    je hebt geluk gehad met je condors, toen wij er waren zagen we ze in de verte als kleine vogels.
    groetjes

• 10 Juli 2006 - 06:13

En Martha:

Ja gefeliciteerd Bette, met je 22ste verjaardag en een dikke zoen.Hopelijk lukt het bellen vandaag.
    Je verhalen blijven boeien, Ik ben wel jaloers op je colca canyon trip en dat jullie die condors zo goed hebben kunnen zien...
    hopelijk spreken we elkaar,liefs, Mama

• 10 Juli 2006 - 07:44

Danella:

Heppie bursdeej Bette!!!
    Puno is tof, vooral de floating islands, maar in Copacabana is het mooier (Boliviaanse zijde van Lake Titicaca)! Genieten dus vandaag en vooral lekker borrelen, haha. Dan neem ik er ook 1 of misschien wel 2 op je!!!

Beso

• 10 Juli 2006 - 08:34

Louise:

Hola Bette! Gefelicititeerd met je verjaardag meissie!
    Geniet maar op het Titicacameer. De eilanden zijn indrukwekkend om te bezoeken. Gaan jullie ook naar beide eilanden of doen julie het in één dag?
    (Amantani en Tequile) Zeer de moeite waard en erg leuk om bij de lokale bevolking te logeren! Geniet en groetjes aan Lieke.
    Hasta luego.
    Liefs Lou

• 10 Juli 2006 - 09:09

Marleen:

Hey lieve Bette, van harte gefeliciteerd! Zo'n verjaardag maak je vast nooit meer mee! Hoop dat jullie een bar vinden, hior moet op gedronken worden natuurlijk!
    Veel plezier nog,
    Liefs Marleen

• 10 Juli 2006 - 09:09

Lieve Bette:

Gefeliciteerd, met je verjaardag, deze dag zal je altijd kunnen onthouden 22 jaar en zover weg.
    Eigenlijk is het niet eerlijk dat we vanuit W'hoof nu pas reageren terwijl we elke dag met zoveel plezier je site lezen,je schrijft zo leuk,veel en gezellig over alles wat je mee maakt.
    Nu ook weer deze reis,veel van wat je ziet,en naar toe gaat,heeft Michiel ook gezien, dus voor ons is het net of we er ook geweest zijn.
    Geniet nog heel erg van deze laatste weken.
    heel veel lieve groeten van oom Rem/ tante Marian

• 10 Juli 2006 - 09:55

Marielle:

Heey Betsy, gefeliciteerd meid!! Aparte manier om zo je verjaardag te vieren, maar je zult weer vele mooie dingen zien!! Echt ben zo jaloers :D Leuk joh!! Ik heb van het weekend heel wat borrels op je genomen hoor, haha. Was naar Dijkpop, was leuk!
    Hoop je snel weer te spreken. Heel veel plezier nog.
    Dikke kuss

• 10 Juli 2006 - 10:39

Ina:

Hallo Bette,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het lijkt me heel bijzonder voor je om zo je verjaardag te vieren. Je zult hem wel goed kunnen onthouden. Wat een enthousiaste verhalen allemaal, je vertelt heel leuk over al je belevenissen. Heel veel plezier op je verjaardag en we horen vast weer snel wat van je.
    Leifs, Ina en fam.

• 10 Juli 2006 - 12:29

Simone:

Hey betsy!!
    Heb je mn sms gehad?? Nogmaals van harte en een fijne dag!! ik neem vanavond een borrel (zonder alcohol) op je want bij ons thuis is het ook feest vanwege Pieter en Stella! Met mij gaat het nog steeds k*t!! Ik heb net mn werk afgebeld voor morgen, lekkere start van mn vakantiebaantje he! Nou Betsy leuk om nieuwe verhalen te lezen, jammer dat ik hier niet bij kon zijn!! de groetjes aan de meiden xx Siem

• 10 Juli 2006 - 12:30

Siem:

en oja ik heb de foto's!! alleen zijn de leukste mislukt van de jungle!! ik bij de waterval, drinken uit de kokosnoot en de ingezoomde aapjes!! jammer he! xxx

• 10 Juli 2006 - 14:22

Janjoris:

Ook van harte gefeliciteerd! Ik zal je vanavond nog even proberen te bellen. Ook felicitaties van Miriam.

• 10 Juli 2006 - 21:00

Mo:

betsy gefeliciflapstaart met je verjaardag!heb je geprobeerd te bellen maar kreeg alleen je spaanse iets-te-snel-pratende vriendin aan de lijn.dus probeer t gauw weer,n fijne verjaardag en drie dikke zoenen voor jou!xxx

• 11 Juli 2006 - 19:23

Martine:

He backpacker,
    Hoe is het?
    Hoe was je verjaardag? Ondanks wij er niet waren.
    Het is weer erg leuk om je verhalen te lezen..
    Nog veel plezier..
    Tot snel.
    liefs Martine

• 12 Juli 2006 - 18:07

Rens:

Hee bette,

GEFELICITEERD!!!!beetje laat, maar beter dan nooit, toch?? (check ff je mail!)

x Rens

• 13 Juli 2006 - 17:37

Jolijn:

Beetje verlate felicitaties maar goed, En ja er zijn ergere plekken om je verjaardag te vieren dan de floating islands volgens mij, dus goed gedaan! Leuk om jullie ervaringen met het backpackleven te lezen. Zeeeeeer herkenbaar. Maar trust me, je wordt er steeds relaxter in, vooral in het dragen van kleren die eigenlijk al gewassen moeten worden. BLEH, moet er nu niet meer aan denken, maar ja daar is het leven toch een tikje anders dan in Holanda. Lange leve de gewone kast hier die alle pasgestreken kleren keurig netjes houdt en de wasmachine die je ten allen tijde aan kan zetten. Nog niet aan deze luxe denken en nog lekker blijven genieten van je backpackleventje want ook dat heeft zijn leuke kanten! Liefs jaloerse ex-backpacker

• 14 Juli 2006 - 03:48

Judith En Robbert:

Een beetje laat, maar beter te laat dan nooit, dus nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! 22 jaar, een mooie leeftijd :) Ook de felicitaties van Robbert, en ook in Thailand lezen we met je mee!
    Liefs, Judith en Robbert