Gekkehuis!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu Gekkehuis!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu

Gekkehuis!!

Door: Bette

Blijf op de hoogte en volg

14 April 2006 | Peru, Cusco

Hallo Allemaal!

Ik moet toch eigenlijk wat meer schrijven, want heb al weer veelste veel mee gemaakt! En het is toch echt wel nodig als je ´mejor amiga´ al 3 berichtjes heeft achtergelaten op één bericht...:lol:

Maar als eerst wil ik jullie even bedanken voor alle berichtjes!! Vind ze echt heeeeeeeel erg leuk om te lezen!!

Nou de verkiezingen zijn de al geweest hierzo, tenminste de eerste ronde. Echt gekkehuis! Paar dagen van te voren allemaal optochten en demonstraties enzo, van de verschillende partijen. Je werd ermee dood gegooit! Maar er volgt dus nog een tweede ronde, hoe het allemaal werkt hier weet ik ook niet hoor. Maar weet wel dat Ollanta waarschijnlijk gaat winnen en dat dat niet goed is! Mijn stagebegeleider heeft al gezegt dat als hij gaat winnen, hij naar Nederland gaat verhuizen!! Hij vind de Nederlanders helemaal geweldig! Zijn we natuurlijk ook gewoon... ;)

Oohja en ben afgelopen weekend naar Urubamba geweest, samen met Louise. We sliepen op een project van een Nederlandse vrouw die 21 weeskinder heeft geadopteerd, en daarnaast ook nog dagbesteding bied aan andere kinderen en volwassenen.
Het was echt super mooi daar! Het leek wel een sprookje! (fotos op me space!!)
Ook was het even heerlijk rustig, geen tuuterende auto´s, geen blaffende honden, geen fluitende irritante politieagenten, geen opdringerige verkopers, heerlijk!!! En de natuur was ook heel erg mooi, veel bomen en bloemen en besneeuwde bergtoppen! Echt super gaaf dus!

Had lekker vrij donderdag en vandaag, vanwege pasen! Ook al zo´n gekkenhuis!
Maandag was er een progressie, eerst s´middags al, op het Plaza de Armas, een hele optocht, met een Jesusbeeld en andere belangrijke mensen (neem ik aan..) En s´avonds ook. Het was echt onwijs druk op het Plaza! Nog nooit zoveel mensen bijelkaar gezien hier. Ik was met stelletje andere meiden ook op het Plaza. Wij wisten eigenlijk niet zo goed wat er ging gebeuren, dus we wachten het maar netjes af. Toen kwam het Jesusbeeld weer aangelopen, die ging richting de kathedraal, waar wij op de trap zaten. Toen het beeld eenmaal voor de kathedraal stond, begon op eens de brandweer met z´n sirenes te loeien (schrok me dood!) en alle mensen gingen knielen en bidden, het hele plein!! Wij ook maar op onze knietjes, je valt al zo op als lange tourist. Sommige mensen moesten ook helemaal huilen enzo, was wel erg indrukwekkend om mee te maken! Na het gebid ging het beeld de kerk in. En het hele plein stroomde weer leeg.
Ja, ze vieren hier Pasen toch heel anders...
Dit weekend hebben de meeste famillies ook uitgebreide Paas eten, maar niet zoals wij met eieren en tulband. Nee ze maken 12 zoete en 12 zoute gerechten en eten die lekker allemaal op. 6 zoute en 6 zoute mag ook, want 24 is wel erg veel...
Vandaag zijn ook heel veel winkels dicht. Ook mogen ze niet uit en geen alcohol drinken nu, en morgen na 12 uur s´avonds is het opeens weer feest en mogen ze weer uit!

Woensdagmiddag op me stage hadden ze vrijwilligers dag! Wist ik niet, ik wist dat Charlotte (Nederlandse vrijwilligers ook) met haar groepje jongens een toneelstuk ging uitvoeren, maar ze hadden er helemaal een speciale middag van gemaakt. Nog allemaal andere groepjes jongens gingen toneelstukjes doen en andere optredens! Was echt supergaaf! Wij (de vrijwilligers) werden ook even in het zonnetje gezet! We moesten met ze alle op een bankje zitten en toen ging Juan Carlos (mijn stagebegeleider zegmaar) een woordje voor ons doen! Oh my God! Naja was wel aardig natuurlijk!
En de jongens hadden echt hele leuke stukjes opgevoerd! (zal ook de fotos op me space zetten!)

Genoeg weer voor nu! Kom maar op met die berichtjes :D

Kus Bette

  • 15 April 2006 - 02:48

    Janjoris:

    Heyy, wij hebben vandaag niet 12 zoete en zoute gerechten gegeten maar wel vis! Je mag geen vlees eten op goede vrijdag.
    Leukek foto's op je space trouwens!

  • 15 April 2006 - 07:37

    Marleen:

    Hola! Leuk verslag weer! Idd. heel anders zo'n peruaans paasfeest. Hier gaan we morgen pas aan de tulband.
    Liefs Marleen

  • 15 April 2006 - 09:32

    Martha:

    Bette, wat weer een bericht vol.We zien het helemaal voor ons, een plaza vol knielende mensen,jullie netjes meeknielend, de stoet met wandelende beelden.
    Maar ook je verhaal en foto's uit Urumbamba zijn mooi.
    Groeten uit een inmiddels gelukkig iets warmer en zonniger Schellinkhout.

  • 15 April 2006 - 12:55

    Martine:

    he, wat een verhaal weer!!Leuk dat je in het zonnetje werd gezet!! Prettige paasdagen!!
    Succes met alles..
    Liefs Martine

  • 15 April 2006 - 15:27

    Simone:

    en hier is nummer 1: haha....werd zeker tijd voor een nieuwe! jaa ik zag de foto's op je space van je weekendje weg!! erg mooi idd!! Jeetje, wat een aparte manier van Pasen vieren! wel geinig! nou betsy, ga je mailen vanavond...oh oh oh...doeidoei xx Siem

  • 15 April 2006 - 21:06

    Annie:

    Betty-girl!
    Wat indrukwekkend lijkt me dat, zo op dat plein, heel bijzonder!
    Ik had de foto's van Urubamba gezien, mooi hoor...
    Was gister nog in de Meander, but it's just not the same without you!
    xx

  • 18 April 2006 - 10:06

    Ina:

    Hallo Bette,

    Dus je hebt een indrukwekkend paasweekend achter de rug. Heel bijzonder lijkt me, dat plein vol knielende en biddende mensen en jullie als nuchter Nederlanders daartussen.
    Wij hebben ook een heel leuk paasweekend met mooi weer achter de rug. Gister met de zussen naar Amsterdam geweest. Heerlijk gelachen en een stuk van Amsterdam bekeken,het Java-eiland, wat we helemaal niet kenden. 's Avond op een boot in het havengebied gegeten met tussendoor entertainment. Een hele geslaagde dag. We hebben ervan genoten.
    Zo ga ik nog even je foto's bekijken.
    Groetjes, Ina.

  • 20 April 2006 - 19:05

    Marielle:

    Heey, grappig om te lezen hoe ze daar Pasen vieren, haha, totaal anders. En ja dan moet je maar een beetje meedoen met knielen, haha... wel grappig om mee te maken! Wij hadden geqourmet! Blijft toch altijd weer erg lekker, hihi.
    Heb je foto's bekeken, echt leuk!!
    Ik spreek je snel weer es op msn hoor, anders mailen we.

    Kus Mariëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2006

Back in Peru

29 Juli 2006

Nieuw land ontdekt

24 Juli 2006

Sucre!

13 Juli 2006

Bolivia!!

10 Juli 2006

Leven uit een backpack
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 18185

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: