Regen & zon - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu Regen & zon - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu

Regen & zon

Door: Bette

Blijf op de hoogte en volg

25 Maart 2006 | Peru, Cusco

Hallo Allemaal!

Ik zit nu weer heel eventjes in Lima, op bezoek bij Janjoris, die is maandag jarig namelijk, en ik had wel weer ff zin om hem te zien! We gaan vanmiddag naar een plaatsje buiten Lima, met strand en pinguins,zeeleeuwen en meer van dat soort beesten. Heb er zin in!

Ik zal eerst nog ff verslag doen van de afgelopen weken.
Vorige week zondag ben ik met Louise,Diana,Anton,Nikki,Eline en Marjolein (jaaa allemaal gezellige Nederlanders!) naar Pisac geweest, naar de ruines. Was heeeeel mooi! Ook lekker weer, dus dat scheelt.
Na de beklimming gingen we nog even de markt op daar en hebben we lekker empanadas gegeten (gevulde broodjes), heeeerlijk! Toen met de taxi (met z'n alle in 1) terug naar Cusco. En ja toen gebeurde me eerste echte 'ongeluk' hier! We kregen een lekke band! En natuurlijk had onze chauffer geen extra band bij zich! Stonden we daar in t pikke donker! Naja gelukkig kwam er al snel een andere taxi langs, met wel een band. Dus ons spannende avontuur, was al snel weer gewoon...

Deze week was t nog al rotweer in Cusco, heel veel en lang regen, bleg! Het schijnt dat als t regenseisoen nogal droog is geweest, dat dan eind van maart erg nat kan zijn...nou dat geloof ik wel! Nouja mag ook niet zeuren natuurlijk! Zit nu weer in t bloedhete Lima :-)

Ben nu al 2 weken op me stage bezig. Op dit moment ben ik alleen nog maar aan het kijken en observeren bij de klassen en in de workshops. De eerste dag dat ik er was, wilde mijn stagebegeleider meteen een vergadering regelen met alle profesoren om hun probleem leerlingen te bespreken. Nou dat kan ik natuurlijk nog ff niet aan met me Spaans!! Maar het is wel leuk dat hij dat allemaal aan mij toevertrouwd.
Me Spaans word steeds beter dus ik kan straks ook andere dingen doen!

Ik heb nu nog steeds lessen in Spaans, dat is echt nog wel nodig. Ik kan al wel best veel volgen enzo, al hoewel ik soms ook heb dat ik er helemaal niks van begrijp! Het scheelt wie t zegt en hoe die praat eigenlijk!
Vooral op me stage merk dat ik meer Spaans nodig heb, en vooral bij mijn 'vakjargon' zegmaar. Want wat is gedragsprobleem! Of adhd!

Voor de rest vermaak ik me heel goed hier! Maandag hebben we de laatste avondmaal gehad van Diana, die zit nu weer in Nederland, jammer!
Donderdagavond hebben wet Louise, Rachel en Jolijn Kolonisten en Boonanza gespeeld in een cafetje! Heel leuk!!!
En als ik dan s avonds thuis kom zit er soms echt een heeeeeeeele grote zwarte spin in me slaapkamer! aaaaaaaaah! moet ik die dan helemaal alleen doodmaken! En ik heb gehoor dat ze kunnen steken...

Voor de mensen die me mailtje niet hebben gehad: ik heb al me fotos op msn space gezet, dit is de link:http://spaces.msn.com/betsys/photos/?_c02_owner=1
zijn er lekker veel, dus neem de tijd!

tot mails! Kus Bette

  • 25 Maart 2006 - 13:55

    Linda (school):

    Ik vind je echt super stoer! Lekker bezig met je spaans en je stage echt gaaf! Ben stiekem wel een beetje jaloers op je! Geniet van je tijd daar! Groetjes Linda

  • 25 Maart 2006 - 14:48

    Marielle:

    heey, leuk je weer ff gesproken te hebben op msn. Ja idd dan ken je een beetje Spaans, maar dan moet je op je werk ook al die termen nog weten :S Niet makkelijk.
    En aarggh die spinnen, brr. Geniet van je weekendje strand he!
    Kus kus

  • 25 Maart 2006 - 15:52

    Simone:

    Hey Betsy!!
    Leuk weer een nieuw verhaaltje! veel beleefd hoor ik (lees ik)!Thanx voor je kaartje,erg leuk! de prikken zijn gehaald....dus we zijn er klaar voor! xx Siem

  • 25 Maart 2006 - 16:14

    Pappa En Mamma:

    weer een mooi verhaal. Ja en die spinnen moet jenu écht zelf telijf!
    liefs,piet en martha

  • 25 Maart 2006 - 16:55

    Anna:

    Lieve Bet, als je wilt dat ik langskom, moet je vooral meer spin-anekdotes vertellen, ghe...
    Maarehm... Pinguins? Weet je het zeker? Geen hagedissen incognito? De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
    Ik denk aan je! Kus!

  • 25 Maart 2006 - 17:29

    Judith:

    He Bette, bedankt voor je kaart, ik zag hem bij mn ouders op de schoorsteenmantel staan. Heb je foto's nog niet allemaal bekeken, maar ziet er voor zover mooi uit allemaal! Hoop dat je een fijn weekendje hebt bij Janjoris!
    Liefs, Judith

  • 25 Maart 2006 - 17:51

    Martine:

    he,
    Hoe was het vandaag op het strand? Ik heb lekker gewerkt! Ik vond het leuk om je gister weer even te spreken. Leuk al je verhalen weer!! Succes met alles!! Liefs Martine

  • 26 Maart 2006 - 19:17

    Harmke:

    Hey Bette
    Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij!
    Ik vind het leuk om al die foto`s van je te zien.
    en die verhalen te lezen.
    Ik heb al door dat je, je daar goed vermaakt.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje, ik denk dat jij veel meer spannends meemaakt dan ik....
    Vorige week met de meiden naar the black geweest en deze zaterdag lekker thuis geweest.
    was namelijk ook naar de huishoudbeurs geweest gister nou dat is me daar een drukte met al die huisvrouwen met van die trollie tassen (je weet wel van die boodschappen tassen op vielen) die weten niet waar ze kijken moeten joh. maar goed het was wel gezellig!
    vandaag ff een rustig dagje gehouden en morgen begint de normale werk week weer.
    Heel veel plezier nog en geniet er voor al van.
    Liefs Harmke

  • 27 Maart 2006 - 11:48

    Sandra:

    Hee Betty! Ik vind het zo leuk om die verhalen van je te lezen en al die mooie foto's van je te bekijken, echt super! Je stage klinkt ook wel erg interessant, hopelijk wordt dat het ook! Ik heb net me tusenbeoordeling gehad en t gaat helemaal goed!!
    Heel veel plezier nog en geniet ze! Liefs Sandra

  • 28 Maart 2006 - 17:36

    Bep En Sjaak:

    Hallo Bette,

    Ik heb al je foto's bekenen. Hardststikke leuk! Zo te zien heb je al weer nieuwe vrienden en vriendinnen opgedaan. Mooie natuur en wat zijn dat allemaal voor ruines, daar moet je nog maar eens wat meer van vertellen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en knap van je dat je er zo goed door heen slaat. Het lijkt met toch wel lastig om alles in het spaans te doen.Je kaart is goed aangekomen bedankt daarvoor. Nou Bette heel veel succes met alles en we horen en lezen wel weer verder van je.

    groetjes Bep

  • 28 Maart 2006 - 18:58

    Speedy:

    beeeh beeeh beehbuhhh beb eeebeeeheebuhhhbee beeeeeeehhbehehebehhhhhhh mmmmhbeeeeehh

    vrij vertaald:o lief baasje ik mis je zo maar ik hoor dat je het heel leuk hebt dus ik kan ik vrede en gemoedsrust verder knabbelen aan mijn grasjes en brokjes.de groetjes van je geit!

  • 04 April 2006 - 12:32

    Stefanie:

    darling, leuk al dat nieuws weer van je, alleen dat spinnenverhaal vind ik wat minder,zeker als siem en ik ook nog in die kamer moeten slapen hahaah kus steef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2006

Back in Peru

29 Juli 2006

Nieuw land ontdekt

24 Juli 2006

Sucre!

13 Juli 2006

Bolivia!!

10 Juli 2006

Leven uit een backpack
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 18180

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: