was weer een gezellig weekje! - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu was weer een gezellig weekje! - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu

was weer een gezellig weekje!

Door: Bette

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2006 | Peru, Cusco

Hallo allemaal!
Nou weer heel wat gedaan en beleeft deze week. Samen met mijn klasgenootje Louise ben ik naar een markt geweest hier, waar je er zoveel van hebt hier. Opzich een hele leuke markt, met lekker vers fruit en groenten. En toen kwamen we bij t vlees gedeelte. Ik heb nog nooit zo iets goors bij elkaar gezien! Hersens, ballen, poten, tongen, alle lichaamsdelen van verschillende dieren lagen netjes uitgestald..De foto zegt genoeg!

Van het weekend ben ik met 3 andere Nederlandse meiden (die ik ken van de school hier) naar ruines geweest.Tambomachay, Puca puchara en Saqsayhuaman (wat wij, als touristen, uitspreken als Sexy woman) Eerst met een taxi naar de laatste ruine (Tambomachay) en toen lopend terug Saqsayhuaman. Eigenlijk zouden we er nog eentje doen die daar vlakbij ligt, maar toen begon het te regenen. Dus het laatste stukje zijn we weer met een taxi gegaan. Het was erg mooi! En gezellig! Heb nu wel spierpijn...

Vrijdag heb ik mijn eerste Salsa les gehad!! Leuk!! Vanuit mijn school is er elke vrijdagavond salsa les bij de moeder van een lerares. Erg gezellig, er word pisco sour gemaakt (De Peruaanse cocktail) en dan wordt er gedanst! Wel moeilijk, jeetje...Naja ik zit hier nog lang genoeg om het een beetje goed te kunnen leren!
En in elke kroeg hier kun je zo´n beetje elke avond gratis lessen volgen, handig!!

Vandaag heb ik mijn eerste stagedag gehad in de jeugdgevangenis. Maar ben er vandaag ook achter gekomen, dat ik het absoluut geen gevangenis mag noemen. Dan word je scheel aangekeken of uitgelachen.
Ze noemen het een heropvoedingsinstituut. Het komt bijna op het zelfde neer, want de jongens blijven criminelen die moord, verkrachtingen of berovingen op hun naam hebben staan. En ze zitten er ook niet vrijwillig. Maar het is dus geen gevangenis!
Ik ga er als eerst de leraren observeren, in hun omgang met de jongens. Daarna moet ik daarover adviseren en dat op papier zetten, zodat ze er wat aan hebben als ik weg ga. En als laatste moet ik mijn plan evalueren! Erg interessant allemaal!
Het is nu nog wel moelijk. Veel Spaans de heel tijd, dat is vermoeiend! En ik kan echt nog niet alle gesprekken of uitleg volgen op me stage. Maar ja.. mijn lerares zei vandaag nog dat mijn Spaans erg goed was voor iemand die nog maar 2 weken Spaanse les heeft!!! Dus ik heb er vertrouwen in!

Later meer! en meer foto´s! Ik kan helaas niet van me stage foto´s maken. Die gezichtjes mogen de deuren niet uit...

Kus Bette

  • 14 Maart 2006 - 06:15

    Piet:

    Dit klink allemaal goed Bette, het spaans zal na enige tijd wel lukken. Veel succes

  • 14 Maart 2006 - 16:40

    Martine:

    he,
    Leuk al je verhalen weer!!
    Leuk dat je bent begonnen met je stage!! maar je spaans komt helemaal goed..
    Succes met je stage en ik spreek je snel weer!!!
    Liefs Martine

  • 14 Maart 2006 - 19:43

    Simone:

    Ha die Betsy!! very nice story weer hoor! ik zal ff tegen Steef zeggen dat wij ook gaan salsa dansen! als ik vertel van de cocktail wil ze vast! klinkt interessant wat je opdracht is op je stage! leuk! ik heb er toch nog steeds een gevangenisgevoel bij...doeg liefs Siem

  • 16 Maart 2006 - 17:08

    Mossel!!!:

    he daar die betsy, dat klinkt weer goed wat een avonturen beleef je daar zeg!ziet er trouwens smakelijk uit die hersens....veel succes op je stage,blij dat het goed gaat! en de groetjes aan silvestre dikke kus!

  • 17 Maart 2006 - 12:41

    Anna (houdt Van Betty):

    Er zijn van die momenten dat ik intens blij ben dat ik vegetarier ben :p
    En wat goed van dat salsadansen zeg! Kun je in augustus weer mee showen in de Meander!
    Je mist trouwens niets hier hoor, het is nog steeds koud, brr...
    Dikke kus!!

  • 17 Maart 2006 - 19:34

    Mossel Weer!:

    he betsy dat was leuk vanmiddag aan de telefoon!!!super leuk om je te spreken, nou dat wou ik gewoon nog ff zeggen.doegie kusz

  • 18 Maart 2006 - 16:47

    Stefanie:

    Darling, ielggggg die foto's van die hersenen gatver, maare erg interressant hahah, om wat van te maken, ja en die cocktails lijken me wel wat ja kus steef

  • 23 Maart 2006 - 20:01

    Weer Die Mossel!:

    he bette ik heb net ff al je fotos gekeken maimai dat zijn er veel!!!en wat is t daar mooi zeg!kus van mo en ow ja speedy zegt ook beeeeeeeeeeehhhhhhh dus de groetjes begreep ik daaruit!

  • 24 Maart 2006 - 16:16

    Martha:

    ja heel mooi al die foto's. Je hebt al veel gezien zeg,
    en alles ziet er zo mooi groen uit.
    liefs, martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2006

Back in Peru

29 Juli 2006

Nieuw land ontdekt

24 Juli 2006

Sucre!

13 Juli 2006

Bolivia!!

10 Juli 2006

Leven uit een backpack
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 18183

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: