nog een extra week spaanse les - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu nog een extra week spaanse les - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu

nog een extra week spaanse les

Door: Bette

Blijf op de hoogte en volg

07 Maart 2006 | Peru, Cusco

Hallo!!!

Nou hele week Spaans achter de rug, met als resultaat dat ik zo af en toe een gesprek wel kan volgen. Soms ook helemaal niet! Zelf hele zinnen maken kan ik nog niet, moet de werkwoorden nog leren!! Vandaar dat ik ook besloten heb nog een extra week les te nemen en een week te wachten met mij stage...

Van het weekend zijn Janjoris en Miriam langs gekomen in Cusco. Dat was natuurlijk wel heeeeeeeeeel erg leuk!!We zijn een beetje rond de omgeving van Cusco gaan reizen, beetje de tourist uitgehangen.
Zaterdag zijn we naar Tipon geweest, naar oude irregratiesysteem boven op een berg. In het dal waren heel veel restaurants met ´Cuy´ (ja een gebraden cavia...)de specialiteit van Peru, Cusco. Miriam en Janjoris wilde dat wel, nou voor mij dus echt niet he!! ooh ik vond t vreselijk om te zien. Het diertje wordt gewoon heel, met pootjes en hoofd geserveerd! Ik zie nog steeds dat open bekkie met die tandjes voor me!Vreselijk!!

Ik zal wat fotos plaatsen, kunnen jullie beetje zien hoe t er allemaal uitziet!
(als ik er klaar voor ben een foto van een gebraden cavia..)

Kus!

  • 07 Maart 2006 - 10:18

    Martha:

    Bette, wat leuk die foto's.Die school met het cafeetje ernaast ziet er gezellig uit.Misschien hebben wij daar van de herst wel langs gelopen!!
    Hasta luego!!

  • 07 Maart 2006 - 10:52

    Mariëlle:

    Heyhey,

    Vind het echt leuk je verhalen te lezen en je af en toe op msn te spreken! Heel veel succes nog met je extra weekje Spaans! (Kan goed begrijpen dat je nog een weekie gaat leren!) Lijkt me erg moeilijk!

    We toosten elk weekend nog op je in de kroeg hoor!! En houden dan een minuut stilte.... :D

    Ik wens je nog een fijne week! Leerse. En ik spreek je!
    XXX

  • 07 Maart 2006 - 11:51

    Marleen Van School:

    hey bette
    echt super om alles van je te lezen! en ik zal eerlijk zijn, je mist nix!!geniet ervan en hou ons op de hoogte van je belevenissen!
    liefs marleen

  • 07 Maart 2006 - 14:45

    Marleen:

    Hola Bets! Echt super om je verhalen te lezen. Succes met het leren. Leuke foto's ook! Liefs Marleen

  • 07 Maart 2006 - 17:52

    Martine:

    he,wat leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien!!
    Succes van de week met je extra lessen spaans!
    Ik ben net begonnen op mijn nieuwe stage is erg leuk, maar wel druk!!
    Spreek je snel weer!!
    Liefs Martine

  • 07 Maart 2006 - 19:25

    Mo:

    zo betsy die school ziet er goed uit!lekker zonnig ook!hier sneeuw en kou....heb je mail gestuurd!kus uit je hometown smakkkkkk p.s.waarom spreek ik je nooit op msn?wrong time wrong place?

  • 08 Maart 2006 - 09:11

    Simone:

    Ola Betsy!!
    De foto's zien er leuk uit!! ohja, en je lijk er niet wit op hoor! altijd bruiner dan dat wij zijn!
    Gelukkig kunnen we nu ook smsen!!erg leuk!!
    Morgen gaan we boeken!!!! ik laat je meteen weten wat het geworden is hoor... succes vandaag! xx Siem

  • 09 Maart 2006 - 10:52

    Bep:

    Hallo Bette,

    Het lijkt me heel verstandig om nog een weekje Spaans eraan vast te plakken. De eerste week heb je al veel geleerd en dat zal voor de tweede week ook wel gaan gelden. Straks ben je nog het taalwonder van de familie van Diepen. Zo te horen heb je een leuk weekend gehad met Janjoris en Miriam en veel gezien van de omgeving en heerlijk gegeten. Heel veel succes met alles en veel groetjes Bep

  • 12 Maart 2006 - 13:31

    Lies En Piet Groot:

    Hallo Bette,

    We volgen je aktiviteiten op de voet en genieten van je verhalen. Wij gaan nu op verjaardag naar Piet in Zwaagdijk. Het is hier winters weer het lijkt wel januari. We kijken uit naar het voorjaar. Het zal bij jou wel warmer zijn verwacht ik. Geniet maar van alle indrukken in Peru en we blijven je volgen.

  • 12 Maart 2006 - 16:01

    Mo (van De Meiden):

    Heey Betsie, ik sprak je net op msn maar laat toch nog ff een berichtje achter!

    Ja die toosten op jou houden we er wel in zaterdags! Dan ben je er toch een beetje bij. Hopelijk drink jij er ook af en toe 1 op ons ;)

    Succes volgende week!!
    XXX

  • 12 Maart 2006 - 17:20

    Simone:

    gatver!! die hersenen.......uhll......naja...hoop dat je vaker langs je schattige straatvriendje loopt dan langs die markt!! xxxx Siem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2006

Back in Peru

29 Juli 2006

Nieuw land ontdekt

24 Juli 2006

Sucre!

13 Juli 2006

Bolivia!!

10 Juli 2006

Leven uit een backpack
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 18183

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: