Carnaval in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu Carnaval in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu

Carnaval in Cusco

Door: Bette

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2006 | Peru, Cusco

Ben nu 3 dagen in Cusco, zaterdag (na 2 uur vertraging) aan gekomen met het vliegtuig. Op het vliegveld stond Yuli (nicht van Miriam) mij op te wachten. Na al mijn spullen te hebben uitgepakt, ging ik met Yuli Cusco in. Beetje gekeken waar alles is, waar mijn spaasne school is en waar haar winkeltje is. Communiceren gaat lastig met Yuli, ze kent een beetje Engels, ik geen Spaans... Ik merkte zaterdag dan ook echt wel dat het nu echt begonnen is, mij trip alleen.

Zondag vierden ze hier het einde van de Carnaval. De hele maand Februari is het Carnaval hier, dat betekent dat iedereen met waterblonnetjes naar elkaar gooit. In Lima was ik er nog redelijk onderuit gekomen (zelf heb ik uiteraard wel met waterballonnen gegooit...) Maar zondag kwam ik er echt niet onderuit. Ik ging mee met Yuli en haar vrienden naar een plaatsje buiten Cusco waar ze ook Carnaval vierden. Yuli had me al gewaarschuwd dat ik droge kleren mee moest nemen. ( ik dacht nog, van waterballonnetejs word je toch niet zo erg nat...) Wat bleek, ik kwam daar het festivalterrein op en meteen had ik 10 emmers water over me heen!!! oh my god!!! Ik was natuurlijk met allemaal kleine Peruaantjes, en dan val ik wel op. Dus ik was als eerste helemaal doorweekt. We zijn er de hele dag en avond geweest, lekker bier gedronken :D, was gezellig. Een vriendin van Yuli sprak gelukkig redelijk goed Engels, de andere een klein beetje, maar genoeg!

Cusco ligt heel erg hoog, dus Janjoris had me al gewaarschuwd voor de hoogteziekte die je kunt krijgen (duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid, snel buiten adem enz.) Heb er tot nu toe weinig last van. Maar ben wel snel buiten adem, 2 stappen en ik moet op adem komen...Kwestie van tijd.

Vannochtend ben ik met mijn Spaanse lesssen begonnen. Ik zit met nog een Nederlandse vrouw op les, das wel handig dus. De lerares spreekt alleen Spaans en klein beetje Engels, maar in princiepe krijgen we les in het Spaans. Dusssssssss. Wel lastig, maar zo leer ik t wel het beste denk ik.

En dan als laatse nog even het weerbericht. Warm/koud/regen alles door elkaar, heel praktisch dus.

Bedankt voor de berichtjes,doet me echt goed hoor!!!!!!!!!!

Kus Bette

  • 27 Februari 2006 - 19:46

    Ina:

    Hallo Bette,
    Zo, nu is het dus echt begonnen voor je. Spannend hoor. Wel prettig dat er noch iemand op cursus is die Nederlands spreekt. Hebben jullie een beetje steun aan elkaar. Wel een goede manier om het spaans snel te leren lijkt me. Succes met alles en groetjes, Ina en de rest van de fam.

  • 27 Februari 2006 - 19:51

    Simone:

    Hey Chica! leuk hoor je verhaaltje! en om je ff op msn te spreken natuurlijk!! succes deze week!! xxx siem

  • 28 Februari 2006 - 11:30

    Anna:

    Wat ben je toch een stoere chick! Ben zo trots op je... :D
    Succes met je Spaans!
    xx

  • 28 Februari 2006 - 12:34

    Martine:

    hoi hoi, wat leuk al je verhalen!! Vooral omdat je 10 emmers water over je heen je kreeg!! (hahaha. Nogmaals heel veel plezier met je Spaanse les!!
    liefs Martine

  • 28 Februari 2006 - 15:16

    Bep:

    Hallo Bette,

    Zo te lezen maak je al veel leuke dingen mee. Nu nog het Spaans. Zal vast wel lukken want je bent natuurlijk heel gemotiveerd om het snel te leren. Geniet lekker en heel veel suces met alles.

  • 28 Februari 2006 - 19:54

    Heey Bette,:

    wat leuk dat we zoveel van je horen zeg...!!nouw veel plezier met je spaans leren!!
    groetjes Marjolijn en fam.

  • 28 Februari 2006 - 19:55

    Marjolein:

    Hoi Bette,

    Doe die vrouw bij je op spaanse les maar de groeten van me.....
    groetjes Marjolein

  • 28 Februari 2006 - 20:17

    Monique (van De Meiden):

    Heeeeeeey Betsie, gelukkig om te horen dat je het naar je zin heb en dat het zo goed gaat!! Wij vermaken ons hier ook wel, maarja er mist er toch altijd 1 ...... :( Veel succes met je Spaans, maar dat zal wel lukken! Genietse!! Liefs Mo

  • 01 Maart 2006 - 14:27

    Arianne:

    hey bette zit je zo maar weer in verweggie stan ik hoorde het van mo. leuk joh. ben je helemaal alleen heen? wat een leuke uitdaging. succes met je spaans gr. arianne

  • 03 Maart 2006 - 13:54

    Stefanie:

    he bette, hahaha grappig jij tussen die mini's.maare de carnaval was dus gezellig, succes met je spaans deze week, oja ik heb je een mailtje gestuurt kus steef

  • 04 Maart 2006 - 18:49

    Mosseltje:

    he betsy, alles goed daar!hier is t zaterdagavond en we gaan weer feesten, ga jij nog wat doen?ik mail je morgen een lekker lang verhaal,veel succes daar!kussie mo

  • 05 Maart 2006 - 15:22

    Judith:

    hey betty, ik lees dat je het erg naar je zin heb. Heel veel plezier en maak het net zo gezellig als wij het in curacao hadden.
    Kus juut

  • 05 Maart 2006 - 19:21

    Mieke/altra:

    natuurlijk ben ik niet trots op je en ik vind het ook helemaal niet stoer dat jij zo alleen de halve wereld over reist! kusjes van die chagrijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2006

Back in Peru

29 Juli 2006

Nieuw land ontdekt

24 Juli 2006

Sucre!

13 Juli 2006

Bolivia!!

10 Juli 2006

Leven uit een backpack
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 18178

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: