De jungle overleeft!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu De jungle overleeft!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu

De jungle overleeft!!!!!!!!!!!!!!

Door: Bette

Blijf op de hoogte en volg

25 Juni 2006 | Peru, Cusco

Buenos dias!
Nou met pijn en moeite hebben we de jungle overleeft!!!!Maar het waren wel de spannendste 4 dagen ooit!
Dag 1: vroeg op om met een busje naar de jungle te gaan (manu). In het busje met: Heather, Nelson, Simone, Stefanie, Lieke, Wilbert de gids, Edwin de chauffeur, Lourders de kok en ik! Van 8 tot 7 in de bus, maar zelf dat was de moeite waard! Eerste paar uur in de bus, zaten we onder het stof, de weg was nogal stoffig en op één of andere manier kwam de stof toch de bus in. Bij de lunch konden we eindelijk even naar de plee, daar begon het echte natuur leven. De wc was een hokje met een gat in de vloer. Simone en Stefanie hadden duidelijk oefening nodig met het naar de wc gaan op deze manier. Steef: aaaah ik heb op me broek geplast!! Siem: oooh ik plas ernaast!!
De volgende stop was om aapjes te kijken! Volgens onze gids was het nogal zeldzaam om deze aapjes te zien, het was heel indrukwekkend! We hebben ze ook gevoerd met bananen. Ook konden we de ´cock of the rock´ bekijken, de nationale vogel van peru.
Om een uur of 7 kwamen we aan in onze eerste lodge, waar we meteen al een mega kever zagen!aaaaaah, en later ook een mega mot, die op al onze kleren ging zitten, veel geschreeuw dus!

Volgende dag om 6 uur op, om eerst een stuk te gaan wandelen richting een cocaplantage. Onderweg heel veel mooie planten en vogels gezien. Een plant waar hele mooie oranje verf uitkwam, en het was woensdag....
Aangekomen bij de cocaplantage, zagen we een rondspringende zak. We dachten dat het een kip was, maar nadat we het gevraagt hadden bleek het een gevangen aapje te zijn! Echt heel zielig. We probeerde ze nog omtekopen met geld om het los te laten, maar dat lukte helaas niet...
Na de plantege te geizen te hebben weer verder met de bus, richting boot. In de boot een tussenstop gemaakt bij ´aguas caliente´ (niet die bij Machcu Pichu)en een heerlijke natuur hottub genomen! Was echt super mooi, midden in de jungle een warmbad, met rondvliegende vlinders, zoooooooooooo mooi!!! Toen weer in dee bood, richting ons volgende oord. Midden in ded jungle wat hutjes met tentjes en hangmatten erbij! Super!
Het was woensdag dus wij waren heel erg nieuwschierig naar de uitslag van de wedstijd, maar hoe kom je daar achter midden in de jungle?! Gelukkig hadden ze bij ons oord een voor de oorlogs communicatie apparaat, waar ze eerst met veel moeite de zender moesten opzoeken, en daarna hoorde we opgelucht de ´zero-zero´.
Savonds een nachtwandeling gemaakt, waar we echt midden in de jungle zaten! Geweldig! We zouden ook nog caymannen spotten, maar dat luktehelaas niet. Wel andere interessante dieren en spinnen(!) gezien! Op de terug weg kwamen we een onverwachte boomstam tegen, waar we overheen moesten om de rivier te kunnen oversteken. Nou dat was nogal al wat, midden in het donker, met laarsen aan op een glibberige boomstam. Wie wil eerst, vroeg Wilbert. Ik, ik, ik! zei Steef. Nou dat heeft ze geweten, wiebelig met aan de hand van de gids. Een paar keer dachten we echt dat ze samen met Wilbert naar beneden zou storten! Maar ze was veilig aan de overkant gekomen. En daar riep ze heel gerustelend: Neeeee, aaah dat was echt eng, niet doen!!! Je gaat dood!! En toen moesten wij allemaal nog...Toen hadden Wilbert en Marco (andere jungle man) bedacht om stokken tegen de boom aangezet, als steun. Dat betekende dat ik alleen moest, samen met de stokken. JEZUS!!! Dat waren de engste 5 minuten uit mijn leven, was zo blij dat Steef aan de overkant was, zo dat ik haar kon fijn kon knijpen! Toen ik aan de overkant was, had Heather bedacht dat we wel door het water van de rivier konden lopen, dus dat deed zij... Ik aan de overkant te roepen tegen Lieke en Simone, als je door het water gaat, komt het op de website!!!!!!!! Dus Simone ook heel moedig over de boomstam, ook de engste 5 minuten uit haar leven. Halverwegen stond ze nog even lekker te shaken. En moest ze stil gaan staan van Wilbert, dat werkte. Toen moest Lieke nog, die begon de psycholoog uit te hangen midden op de boom: tis psychisch, tis psychisch, ik kan het wel... En ze kon het ook.
Toen konden we eindelijk terug naar onze veilige tentjes. Daar begon het midden in de nacht hevig te onweren... Lieke was ang en begon als een maloot tegen me te praten: het is ´war of the worlds´! Ooh het lijkt net een horror film! Jezus Bette je licht wel heel erg op, met de flitsen! Gelukkig dreef de onweer langzaam weg.

Donderdagochtend weer vroeg onze bed uit om aapjes te gaan kijken. Heeel schattig! Ik mocht ze gaan voeren, met een banaan in me hadn, maar dat werkte niet helemaal, ze waren bang voor me... Na de aapjes onze volgende jungle tocht. Helaas begon het te regenen! En liepen we ook nog verkeerd. Op een gegeven moment waren we het allemaal zat en vroegen we: hoelang nog?? Nog een half uur zei de gids, nou weer zo´n typische peruaanse tijd, we hebben nog minstens ander half uur gelopen!
Daarna weer heel lang op de bood. Waar Heather op een gegeven moment zei: I´m gonna explote, I have to pee now! Wij gestopt, maar aan dee rivier waren geen boompjes of bosjes, dus heeft ze achter de regenponcho geplast, daaronder vandaan, zagen wij de stralen gaan.
Ondertussen waren we zeiknat en koud, en duurde het heel lang voordat we bij onze volgende oord waren. Aanegkomen daar, zoudedn we nog een keer proberen caymannen te spotten, maar de rivier was te wild vanwege de regen.

Vrijdagochtend om 5 uur eruit, om papagaaien te spotten. Was wel mooi zaten we met zonsopgang te wachten tot ded papagaaien kwamen, en ze kwamen. We hadden wel een verrekijker nodig, maar het was wel erg indrukwekkend. Toen gingen we nog ergens heen om otters te spotten. Het was erg mooi daar, maar de otters hebben we helaas niet gezien.
Daarna terug richting Cusco. Waar we onderweg heel veel pisstops hebben gemaakt, vanwege de hobbelige weg. Ondertussen zijn we getrainde buitenplassers. En zelfs Stefanie (die heeel vaak op haar voeten of broek plaste, hihihi) is nu getraind!

JA dat was nog eens een verhaal! maarw e moesten egwoon ff alles kwijt!

Tot snel! kus stefanie, Simone en Bette

  • 25 Juni 2006 - 15:47

    Marieke:

    Jeetje mina wat een tocht dames. Ben blij dat jullie het weer hebben overleefd, wat een belevenis! Aan enge beesten geen gebrek haha. Nog veel plezier de laatste dagen samen. Gaat snel he! Vanavond weer helemaal in het oranje ?!? xx

  • 25 Juni 2006 - 16:32

    Danella:

    Maar dus gewoon geen giftige spin in je klamboe, dan hebben jullie mij nog niet geevenaard!!!

    ;)

  • 25 Juni 2006 - 16:56

    Marielle:

    Heey, jeetje er zitten enge stukjes tussen zeg! Maar echt super gaaf! Lijkt me echt een super leuke ervaring, haha. Gelukkig hebben jullie het overleefd.
    Ik heb het weekend ook weer overleefd hoor, kermisborrel oosterblokker, van de sckuit (met bianca) uiteindelijk waren we in de black belandt... tja, naja was leuk! Vanavond weer voetbal!! Spannend!
    We mailen.
    Veel plezier nog!
    XXX

  • 25 Juni 2006 - 18:23

    Jolijn:

    Wowwie, wat een avontuur weer. Leuk om zo mee te kunnen volgen via internet. Maar toch wel graag echt bij willen zijn. Maar goed dan moeten we nog maar een keer met zijn allen terug! (als reunie ofzo) Kus Jo

  • 26 Juni 2006 - 10:09

    Mo:

    jeetje meiden,daar is de jungle op zaterdag avond in de kroeg niks bij...klinkt spannend,stoer hoor dat jullie over zon boomstam durven lopen james bond kan nog wat van jullie leren!veel plezier samen en tot gauw!xxx mosssel

  • 26 Juni 2006 - 15:10

    Martine:

    He. meiden wat een avontuur! Echt een belevenis. Zou ook echt eens willen doen. Nog heel veel plezier en ik spreek jullie. Jammer dat oranje verloren heeft. Wat een wedstrijd..
    Liefs Martine

  • 27 Juni 2006 - 14:16

    Sas:

    Hahahahahhahahaha Mijn god, ik kan me jullie helemaal voorstellen in de Jungle!! Wat kan je het toch allemaal leuk vertellen! Hoop jullie snel weer in de stad te zien! We bellen! hihi

    kus kus

  • 28 Juni 2006 - 14:58

    Piet En Martha:

    Gelukkig zijn jullie al weerheelhuids terug nu we dit lezen!.Er zitten behoorlijke enge verhalen tussen, maar wij hebben ook zitten lachen hier achter de computer, We zitten nu in Bergen (Noorwegen).
    Liefs, Papa en mama.

  • 29 Juni 2006 - 11:39

    Judith:

    Hoi Bette,
    Zo te lezen maak je heel wat mee! Robbert en ik vertrekken volgende week voor een maand naar Thailand, het is dan wel niet zo lang als jij weg bent, maar we hebben toch ook maar een site geopend: www.robbertenjudith.waarbenjij.nu
    Mij benieuwen of we ook zulke avonturen meemaken in de jungle!
    x Judith

  • 01 Juli 2006 - 20:26

    Bep:

    Hallo Bette,

    Wat een spannende verhalen allemaal.Een hele belevenis en dat met je vriendinnen. Wij hier in Gouda genieten ook. Het is prachtig weer en we zitten al de hele avond lekker in de tuin.
    Nog een hele fijne tijd toegewenst en heel veel groeten van Sjaak en Bep

  • 02 Juli 2006 - 18:18

    Stefanie:

    hey girly's
    hier berichie van mij, ben heel huids terug hoor. Hoe is het in araquipa? hoe was het sandboarden, veel plezier morgen siem met mirjam meelopen.lieke ik heb je cd opgestuurd hoor! veel plezier nog kus steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2006

Back in Peru

29 Juli 2006

Nieuw land ontdekt

24 Juli 2006

Sucre!

13 Juli 2006

Bolivia!!

10 Juli 2006

Leven uit een backpack
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 18174

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: