aaah mis Cusco nu al!!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu aaah mis Cusco nu al!!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van bette - WaarBenJij.nu

aaah mis Cusco nu al!!!!

Door: Bette

Blijf op de hoogte en volg

04 Juli 2006 | Peru, Cusco

Hola!
Echt weer even tijd voor een update! We hebben alweer zoveel gedaan! Ik zal weer bij het begin beginnen.
Vorige week maandag zijn we naar Machu Pichu geweest, dat is DE touristentrekker van Peru, daar moet je dus geweest zijn. Dus gingen Simone, Stefanie en ik er ook maar heen. Heel vroeg op, bus, trein, bus en toen waren we er! Echt super mooi! Nu begrijp ik wel waarom je er geweest moet zijn! Daar een tijdje rondgelopen met een gids die wel goed Engels kon, maar het woord 'please' te pas en on te pas gebruikten: 'Please this is a very special stone, please'. 'Take foto's please if you want please'. En nee dit is niet overdreven, we waren blij toen we ons eigengang mochten gaan.

De dag erna hebben Stefanie, Simone en ik paard gereden! Was heel mooi, langs de ruines van Cusco. We dachten: ooh paardrijden, eitje! Wat we vergeten waren, is dat we in de bergen zaten en dus af en toe best wel stijl met dat paard naar beneden gingen! Maar het was wel super leuk!
Die dag was ook onze laatste avond in cusco!! Aaaaaaaaah, echt vreselijk! We hebben gekookt voor Vicky en Fabricio (eigenaren) van het hostel en meer personeel. Dat was erg gezellig, als toetje kregen we van hun een taart met: Gracias Chica's! Echt heel lief.
Daarna gingen we natuurlijk even flink uit, om van iedereen afscheid te nemen, in the mythologie en de uptown. Een erg goede laatste avond!

De allerlaatste dag in Cusco, hebben Lieke en ik nog afscheid genomen van ons werk. Oooh dat was emotioneel! Ik heb gejankt! En ik kon niet goed meer stoppen. We zaten terug in de taxi en ik zei tegen Lieke: deze taxi rit maken we nooit meer, aah!
Ook emotioneel afscheid genomen van Vicky en Fabricio. We hebben een collage gemaakt voor het hostel, met fotos van ons en hun en ze waren er blij mee!

Die dag is Stefanie weg gevlogen naar Nederland en wij (Simone, Lieke, Heather en ik) zijn met de bus naar Ica gegaan. Een smerige reis van 15 uur, waar Simone ook nog opgesloten zat in de busplee...
In Ica hebben we een paar dagen door gebracht in Huacachina, het sandboard gehucht! In een mooi hostel, met veel israeliers, een zwembad en gratis wiet bij je eten! Ja! Echt waar, te gek voor woorden!
We hebben er genoten, gesandboard! Met een soort snowboard van de zandbrgen af, niet staand, wat dat kunnen we niet, maar liggend, met je hoofd naar beneden! Super gaaf! We gingen met een buggy er heen, dat was al supergaaf. Crossen in het zand!
En we hebben lekker gezond en aan het zwembad gelegen.
Zondag zijn Simone, Nelson en ik richting Lima gegaan. Lieke en Heather naar Arequipa.
Vandaag vliegen Nelson en Simone weg! En ik ga met de bus richting Arequipa, mijn reis vervolgen.
Het was super met Stefanie en Simone en het was super in Cusco!!!

Ik houd jullie op de hoogte!

Besos Bette en Simone

  • 04 Juli 2006 - 16:26

    Anna:

    Hey lief!
    Had van de week die film gezien, 'motorcycle diaries'over Che Guevara. Hij komt dan op zijn reis ook in Cusco, echt leuk! Zag er mooi uit...
    Wat fijn dat je het leuk hebt gehad met je chicas... Je bent er nog een maandje, toch?..
    Geniet ervan, babe!
    Kus!

  • 04 Juli 2006 - 17:24

    Simone:

    Jaja weer in 1 woord geweldig!! ik vond het ook super en vind t kut dat ik je weer moet missen! maar dat maandje moet zo om zijn na zo'n vakantie!!
    Nog een paar uurtjes en dan de lucht in....
    Veel plezier in Bolivia en de groetjes aan Lieke en Heather!
    doeidoei xx Siem

  • 04 Juli 2006 - 20:42

    Marielle:

    Hey meiden. Leuk weer te lezen wat jullie allemaal meegemaakt hebben, ik had de foto's al bekeken, echt leuk!! En echt mooi daar! Jammer dat ik er niet bij kon zijn :(
    Geniet nog even deze laatste maand!! Siem, jou zie ik van de week weer!! :)
    Kuss

  • 05 Juli 2006 - 10:40

    Danella:

    Hey Bette,

    Hoe tof toch allemaal weer om dit terug te lezen! China was ook errug gaaf, maar het backpacken heeft toch wel mijn hart gestolen. Zijn jullie ook van de grootste berg af gegaan met sandboarden? Nione en ik wel, maar dan wel staand, want dat wel een flink eind!!! Wat vind je van Arequipa? Best modern toch? Gaan jullie ook nog naar de Colca Canyon? Als je gaat, niet meer betalen dan 18 Sol, hebben wij namelijk ook voor elkaar gekregen!!! Have fun...

    Beso

  • 05 Juli 2006 - 16:59

    Mootjemossel:

    he betsy, wat n wilde verhalen weer, maar ik meot toch wel zeggen dat ik toch wel vind dat t nu lang genoeg geduurd heb....gelukkig!je bent alweer bijna thuis!joepie nou en heel veel plezier daar nog in die tijd,en tot snel!kus de gehandicaptste inwoonster van jouw schitterende dorrup

  • 05 Juli 2006 - 17:44

    Piet En Martha:

    Ja dat vinden wij ook, net zoals Monique, het heeft nu lang genoeg geduurd,gelukkig noch maar een maandje. Het is wel heel leuk om je verhalen te lezen, naast de verdrietige dingen zoals afscheid nemen maak je ook veel spannende,leuke dingen mee.
    We konden een paar dagen niet van internet gebruik maken,dat is heel lastig,maar zoals je ziet lukt het nu weer.
    kus en knuffel,papa en mama.

  • 06 Juli 2006 - 17:15

    Martine:

    He,wat een verhalen weer. Erg is dat altijd he, afscheid nemen van je stage!!Nu zijn Stefanie en Simone ook nog weg..
    Heel plezier met het verkennen.. Liefs Martine

  • 06 Juli 2006 - 18:12

    Louise:

    hey Bette! Klinkt allemaal weer leuk die verhalen van je! Ik mis Cusco ook nog steeds hoor! Geniet nog maar lekker, want voor je het weet, zit je weer hier. Is trouwens lekker warm in ons kikkerland!
    We'll keep in touch.
    Liefs Lou

  • 09 Juli 2006 - 13:42

    Chocolate:

    Wat leuk man om al die verhalen weer te lezen!
    Geniet ervan hoor. Ik heb by the way eindelijk me plakboek af met 500 foto's erin. Wel lache. Anyway, travel ze verder en ik zie jullie over twee manden ofzo wel weer!!!
    xxx Nione

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2006

Back in Peru

29 Juli 2006

Nieuw land ontdekt

24 Juli 2006

Sucre!

13 Juli 2006

Bolivia!!

10 Juli 2006

Leven uit een backpack
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 18167

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 05 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: